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Die Höhen und Tiefen des
Lebens sind es, die Carl Michaels inspirieren. Er akzeptiert
sie als Erfahrungen, aus denen man unendlich viel Positives für die
Zukunft lernen kann.
The Exile of Mankind, sein erstes kompo-
sitorisches Werk. Ein Konzeptalbum, als Rock-Oratorium komponiert und
getextet.
Dieses epische Pop-Jazz-Werk wurde in
München von Veit Marvos arrangiert und von der Creme der Münchener
Studiomusiker eingespielt. Trotzdem, der kom- merzielle Erfolg blieb
aus. Ist das Werk doch zu komplex, als daß es im Rundfunk
zusam- menhängend gespielt werden kann? Wer nun glaubte, Carl Michaels
ließe sich nach dieser Erfahrung von seinen Ideen abbrin-
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In
the Blues tradition, Carl Michaels has drawn much of his inspiration
from his real life experiences. He believes that, if meaningfully
reflected upon, both the highs and especially the lows of real life can
be used to develop a more positive way of thinking about the future. The Exile of Mankind
was his first major work. It was a serious concept album,
depicting “in music and lyrics the stages of life from birth till
death”. Composed as a rock-oratorio, this epic Pop-Jazz work
was tastefully arranged by Veit Marvos in Munich and recorded there
with top studio musicians. The result was truly a work of art, but
unfor- tunately so much so as to preclude any real chances for
commercial success. The songs found their meanings only in
context, but airplay of the 83 minute work in its entirely was strictly
out of question.
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gen, der hatte
sich gewaltig getäuscht. Vielmehr komponierte und schrieb er wie
besessen weiter und schuf The Psycherubians
als
Gesamtwerk. Eine Trilogie, die er mit Fantergia und Aquaduma (letzteres noch nicht
veröffentlicht) vervollständigte. Carl Michaels lebt und arbeitet nach
dem Prinzip:
Nichts ist jemals zu Ende.
Alles ist ständigem Wechsel unterworfen. Jeder Wechsel bedeutet
Verbesserung und Steigerung.
Getreu diesem Motto
schrieb Carl Michaels weiter und stellte kürzlich eine Arbeit vor, die
zugleich Komposition und Roman ist: Oruzanien. Ein
Buch sowie drei Songs dieses Werkes sind vorerst auf dem Markt. Das CD-
Album Songs Of
Carl Michaels
zeigt in beein-
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The Exile of Mankind
failed to connect
with a viable distribution deal, and thus did not find a wide audience.
However, any who thought that such failure would cause Carl to give up
his music there were completely mistaken. Carl Michaels is living and
working on the basis that “Nothing ever ends …all is floating
and keeps on changing. And each change means improvement till
reaching Higher Grounds”.
So, instead of quitting, he continued to deve- lop his overriding
concept, which was to create a sort of modern folk-rock-opera based
upon that philosophy. The
Exile of Mankind turned out to be the first (historical)
part of a CD trilogy that fulfilled this intention when it was later
released along with Fantergia
(1983) and Aquaduma
(composed and recorded as an
unplugged version in 1984, but not released at that time) in a package
that also included a full exposé of the work,
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